انواع سنگ نما و ساختمان

سنگ مرمر در ایران و جهان Onyx stone in Iran and the world

Onyx stone in Iran and the world

سنگ مرمر از کلمه یونانی marmorose  به معنای درخشان نشات گرفته شده است. نام تجاری این سنگ در جهان اونیکس (onyx) به معنای درخشان و شفاف می باشد. در بازار بین الملل، مرمر به سنگ هایی گفته می شود که از لایه های با بلورهای روشن و شفاف ساخته شده باشند. در علم زمین شناسی به این سنگ ها calcite banded  گفته می شود.

سنگ مرمر با سنگ مرمریت تفاوت های بسیاری داردمثلا سنگ مرمر نور را از خود عبور می دهد و بیشتر جنبه دکوراتیو دارد (به دلیل قیمت بالا و کمیابی و ویژگی های خاص مانند تحمل فشار،جذب آب،تخلخل و …) اما سنگ مرمریت با این ویژگی ها تفاوت دارد

مرمر یک سنگ دگرگونی آهکی است و از دگرگونی سنگ های آهکی به وجود می آید. کانی اصلی تشکیل دهنده مرمر کلسیت (caco3) است که در سنگ های آهکی دیگری مانند لایمستون و تراورتن نیز وجود دارد.

نحوه تشکیل مرمر

زمانی که سنگ آهک تحت تاثیر فشار و دمای زیاد قرار بگیرد دگرگون می شود و در نتیجه این فرآیند مرمر به تشکیل می شود. در مکان‌هایی که سنگ تراورتن استخراج می شود مرمر نیز قابل استخراج است زیرا سنگ تراورتن سنگی آهکی است که از دگرگونی آن می توان به سنگهای مرمر دست یافت. به همین دلیل می توان گفت سنگ مرمر در دهانه چشمه های آبگرم و یا غارها تشکیل می شود. دیگر مواد معدنی تشکیل دهنده این سنگ کلسیت گرافیت، پیریت، میکاس ،دولومیت، آراگونیت و اکسید آهن هستند.

یکی از تفاوت های مرمر با دیگر سنگ های ساختمانی مانند گرانیت و یا سنگ مرمریت این است که مرمر درست روی سطح زمین تشکیل می شود در صورتی مرمریت و گرانیت در اعماق زمین به وجود می آیند. این نوع سنگ از رسوب چشمه های آب گرم غنی از کانی کلسیت به وجود می آید.

فرآیند تشکیل آن به این صورت است که هنگام رسیدن آب به دهانه چشمه، مواد معدنی درون آن رسوب کرده و پوسته ای از بلورهای کلسیت را تشکیل می دهد. تفاوت در میزان جریان آب، موجب ایجاد تغییراتی در میان لایه ها شده و ناخالصی هایی را در  مرمر به وجود می آورد که باعث به تشکیل شدن انواع مختلف مرمر می گردد. تنوع رنگی مرمر براساس میزان نوع و میزان ناخالصی ها به وجود می آید.

 

مشخصات مرمر

یکی از مهم ترین خصوصیات و معایب سنگ مرمر نرمی و شکنندگی بالای آن می باشد. معمولا کوپ های استخراجی این سنگ کوچک هستند. سنگ های مرمر از سنگ هایی هستند که نور را از خود عبور می دهد. این ویژگی های این نوع سنگ است که آن را از دیگر سنگ های ساختمانی متمایز می کند. مرمر از گران قیمت ترین سنگ های ساختمانی می باشد .این سنگ بخاطر تم روشن و طبع سردی که دارد علاوه بر اینکه به خنکی فضا کمک می کند موجب افزایش اکسیژن خون می شود و حس آرامشی را به فضا منتقل می کند.این سنگ که از با کیفیت ترین، گران ترین و کمیاب ترین سنگ های ساختمانی است، به دلیل صیقل پذیری بالایی که دارد در صورت استفاده از آن در مکان های  لوکس و مجلل، با جلای بالا و آیینه ای که دارد، بسیار به زیبایی فضا کمک می کند. انواع موجدار آن نیز قابلیت فرآوری به صورت بوک مچ و فورمچ را دارند که برای طراحی داخلی مکان های لوکس مانند دیوار لابی هتل های مجلل بسیار زیبا است.

قیمت سنگ مرمر

با توجه به تنوع بالای سنگ مرمر تقریبا غیر ممکن است که دو اسلب سنگ مرمر دقیقا و عینا مشابه هم باشند حتی اگر از یک معدن و منطقه استخراج شده باشند.  لذا برای این سنگ قیمت و نرخ ثابتی نمی توان تعیین کرد. اما به طور کلی عواملی که بر قیمت آن تاثیر گذار است عبارتند از:

  • طرح و رنگ سنگ مرمر: قیمت سنگ های مختلف مرمر با یکدیکر متفاوت است. به عنوان مثال قیمت سنگ مرمر سفید با قیمت سنگ مرمر صورتی متفاوت است. همچنین قیمت سنگ مرمر آبی به علت کمیاب بودن آن از دیگر سنگ های مرمر بیش تر است.
  • درجه کیفی و سورت بندی سنگ: هر چه سنگ از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و یا یکدست تر و ناخالصی های کمتری داشته باشد، در درجه کیفی بالاتری قرار می گیرد قیمت بالاتری دارد. علاوه بر این با توجه به کیفیت و محبوبیت هر سورت از یک نوع سنگ مرمر قیمت ها مختلف است؛ به عنوان مثال قیمت سنگ مرمر سفید ساده با قیمت سنگ مرمر سفید با نقوش طلایی متفاوت می باشد.
  • ابعاد و ضخامت: قیمت سنگ مرمر با توجه به ابعاد و ضخامت‌های مختلف، متفاوت است.
  • کیفیت فرآوری ها: کیفیت فرآوری ها از نظر دقت در برش، کیفیت و مرغوبیت رزین اپوکسی و کیفیت ساب از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام سنگ های ساختمانی می باشند.

انواع مرمر

سنگ مرمر سفید

مرمر سفید از معروفترین سنگ های مرمر و دارای بافت ابری سفید و رگه های طلایی رنگ می باشد.یکی از مشهورترین معادن مرمر سفید در خارج از کشور می توان معدن سنگ مرمر سفید درایتالیا نام برد.  در داخل کشور نیز می توان به معدن سنگ مرمر سفید قروه سنندج و ده رستم بم اشاره کرد.  مانند مرمر سفید ایتالیا. هرچه مرمر سفیدتر و خالص تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

سنگ مرمر صورتی

مرمر صورتی با نام سنگ لیدی مرمر نیز شناخته می شود. این سنگ که از معادن هند در خارج از کشور و از معادن نقده در آذربایجان غربی استخراج می شود دارای رنگ اصلی سفید می باشدکه هاله های چرخشی به رنگ صورتی و سبز در آن مشاهده می شود به گونه ای که معمولا هاله های صورتی آن بیشتر به چشم می آید. که قیمت سنگ مرمر صورتی هند بیش تر از قیمت مرمر صورتی نقده است.

دیگر انواع سنگ‌های مرمر

  1. سنگ مرمر سبز:یکی از رایجترین سنگ های مرمر که بیشتر در مکان های مذهبی دیده می شود مرمر سبز است. این سنگ دارای تم رنگی غالب سبز و گاها رگه های سفید و طلایی می باشد.   این تم رنگی با توجه به کم یا زیاد شدن نوع کانی ها از سبز کم رنگ تا پررنگ تغیر میکند.همانطور که گفته شد رنگ اصلی  مرمر، سفید خالص است حال در صورتی که در کانی های تشکیل دهنده این سنگ مقداری منیزیم و یا دولومیت وجود داشته باشد حین دگرگونی، رنگ سبز به خود می گیرد.
  2. سنگ مرمر قرمز: رنگ زمینه این مرمر قرمز، از تیره تا روشن است که در آن هاله های طلایی و سفید نیز دیده می شود. این سنگ، سنگ مجللی است که بیشتر برای فضاهای داخلی و مصارف تزیینی به استفاده می شود.
  3. مرمر عسلی: مرمر عسلی یک سنگ بسیار زیبا با رنگ زمینه عسلی و قهوه ای روشن است که در آن خطوط و رگه های زیبای سفید، زرد و نارنجی مشاهده می شود.
  4. سنگ مرمر آبی: رنگ زمینه آبی و خاکستری مایل به روشن با رگه های سفید و طلایی است .در ایران می توان به مرمر آبی ارومیه اشاره کرد. این سنگ از لوکس ترین و گران قیمت ترین سنگ های مرمر به شمار می رود.
  5. سنگ مرمر پرتقالی: مرمر پرتقالی یکی دیگر از مرمرهای زیبایی است که یکی از معروف ترین آن ها معدن مرمر پرتقالی واقع در مشهد است. این سنگ دارای رنگ زمینه پرتقالی با رگه های سفید و گاها قهوه ای است که به صورت موج های زیبایی در سطح سنگ پراکنده اند. قیمت سنگ مرمر پرتقالی به میزانی که رنگ زمینه یکدست تر و بدون عیب باشد، بیش‌تر است.

بیشترین سنگ های مرمر در ایران از معادن موجود در استان های خراسان(مشهد)، کرمان،کردستان، آذربایجان شرقی و غربی استخراج می شود.

  1. 6. مرمر سبز: مرمرسبز آب باریک آذرشهر،مرمر سبز عباس آباد جلفا، مرمر سبز توران پشت یزد، مرمر سبز بورق یزد

7.مرمر سفید: مرمر ده رستم بم و قروه سنندج

  1. مرمر صورتی: مرمر صورتی نقده

9.مرمر عسلی: مرمر عسلی در خراسان شمالی،کرمان و اصفهان، در نزدیکی مشهد و هم چنین در هرات افغانستان

10.مرمر پرتقالی:مرمر پرتقالی کاشمر

11.مرمر قرمز:مرمر قرمز آذرشهر

12.مرمر آبی:مرمر آبی ارومیه

بهترین معدنهای مرمر در ایران و ایتالیا واقع شده اند که ایران نیز از ایتالیا برتر است.

 

تفاوت سنگ تراورتن با سنگ مرمر

فرآیند تشکیل سنگ تراورتن مشابه مرمر است. درواقع یافتن لایه هایی از مرمر در معادن تراورتن معمولی می باشد اما مرمر در مجاورت آب های گرم تشکیل می شود در حالی که سنگ های تراورتن در قسمت هایی که آب چشمه بسیار آهکی است به تشکیل می شود.

همچنین این دو از لحاظ ساختاری نیز با یکدیگر تفاوت دارند، به نحوی که سنگ تراورتن دارای بافتی متخلخل و توری مانند است در صورتی که سنگ  مرمر بسیار نرم و بدون تخلخل است.

تراونیکس

همانطور که از نام این سنگ پیداست،تراونیکس ترکیبی از سنگ های تراورتن و انیکس(مرمر) می باشد. سنگ مرمر زمانی به وجود می آید که سنگ های آهکی تحت حرارت و فشار زیاد قرار بگیرند. در این صورت دگرگون شده و سنگ به وجود می آید. حال اگر این فرآیند دگرگونی به طور کامل انجام نشود، سنگی به نام تراونیبیکس تشکیل می شود.

کانی های اصلی تشکیل دهنده این سنگ شامل کلسیت،آراگونیت و کربنات آهن می باشد.

چندنمونه ازمهم ترین ویژگی های این سنگ:

  • تخلخل بیش تر آن نسبت به سنگ مرمر
  • رگه های زیبا مانند سنگ تراورتن
  • توانایی رد کردن نور از خود: البته از قسمتهایی از این سنگ که خاصیت تراورتن در آن پررنگ تر است، به این مفهوم که رگه های موجود در آن پررنگ تر است نور عبور نمی کند. از قسمتهای شفاف آن که مانند سنگ مرمر است نور توانایی عبور دارد.

تفاوت مرمر و مرمریت

ممکن است بعضی ها فکر کنندسنگ مرمریت همان سنگ مرمر است که اینگونه در بین مردم تلفظ می شود در صورتی که این دو سنگ کاملا با هم تفاوت دارند.اصلی ترین و مهم ترین تفاوت این دو نوع سنگ در قیمت آنها می باشد به گونه ای که قیمت مرمر بسیار بالاتر از سنگ مرمریت می باشد.علاوه بر این بارزترین تفاوت ظاهری این دو به قابلیت عبور نور مرمر برمی گردد. سنگ مرمریت حتی در کمترین ضخامت خود نیز قابلیت عبور نور از خود را ندارد.هم چنین تنوع رنگی و استخراج سنگ مرمریت بیشتر از مرمر می باشد.

فراوری مرمر

همانگونه که در ویژگی های این سنگ گفته شد مرمر بسیار شکننده و در عین حال کمیاب می باشد به همین دلیل برای جلوگیری از خرد شدن و افزایش پرتی، کوپ سنگ آن را پیش از برش اصطلاحا بقچه پیچ می کنند.

با توجه به میزان تقاضا و زیبایی اسلب سنگ مرمر رایجترین ابعاد برش آن به صورت اسلب می باشد و از آنجا که قد کوپ مرمر کوتاه می باشد معمولا اسلب های مرمر کوتاه می باشند.

در فرآوری اسلب مرمر برای بالابردن استحکام و جدانشدن از نما، پشت آنها را توری می زنند. علاوه بر این جهت ضدآب کردن و پرکردن حفره ها نیز نیاز به انجام چسب و اپوکسی می باشد.

بعداز این مرحله اسلب ها آماده انجام پرداخت هستند که رایجترین آنها پرداخت صیقلی می باشد. هدف از انجام پرداخت سنگ های مرمر رسیدن به براقترین و آینه ای ترین سطح ممکن است.

پولیشرهای  که برای سنگ مرمر استفاده می شود، همان هایی هستند که برای صیقلی کردن دیگر سنگ ها استفاده می شود اگر چه تعدادی از آنها اختصاصا برای  مرمر طراحی شده اند.

میزان فشاری که هنگام صیقلی کردن سنگ های مرمر توسط پولیشر ها به سنگ وارد می شود با دیگر سنگ ها تفاوت دارد حتی در انواع سنگ های مرمر نیز متفاوت است.

سنگ های مرمر مانند سنگ های تراورتن دارای رگه و موج است از این رو برش آن می تواند به دو صورت موجدار و بی موج انجام می گیرد.

با این وجود برش آن به صورت بی موج از لحاظ استحکام و اقتصادی مناسب تر می باشد زیرا سنگ در موج ها(ناخالصی ها) کمی سست است و ممکن است هنگام برش  در رگه ها خرد شود و پرتی آن بالا رود که این با توجه به کمیاب بودن مرمر از جهت اقتصادی نیز به صرفه نیست.

مرمر بی موج شفاف تر از موجدار هم می باشد.

با این تفاسیر با توجه به تقاضا و در صورت تمایل مشتری به ایجاد بوک مچ و فورمچ در طراحی باید از اسلب مرمر موجدار استفاده شود که زیبایی و شکوه خاصی نیز به فضا می دهد.

 

کاربرد سنگ مرمر

مرمر به علت داشتن قابلیت عبور نور و کمیاب بودن بیشتر در فضاهای داخلی و یا مصارف تزیینی مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل بیشتر در مکان های لوکس و مجلل مانند لابی هتل و یا میز پیشخوان در ساختمان های بزرگ استفاده می شود. علاوه بر این از دیگر کاربردهای این سنگ عبارتند از کانتر و میز پیشخوان، مصنوعات سنگی مانند روشویی مجسمه سازی،دیوار لابی، کف ساختمان های لوکس است.

سنگ کار شده در حرم امامان معصوم سنگ مرمر سبز می باشد.

فضاهایی که می توان از این سنگ استفاده کرد عبارتند از:

  1. نمای داخلی
  2.  سنگ پله مرمر
  3. ستون
  4. کانتر و میز پیشخوان
  5. نیمکت و روشویه سنگی
  6. لابی
  7. قاب دورقاب آسانسور
  8. شومینه
  9. گلدان و مجسمه

چون سنگ مرمر سنگی کربناته و آهکی است و علاوه بر این دارای تخلخل نیز هست، از طرفی نیز قیمت بالایی دارد، برای دوام و ماندگاری بیشتر آن باید حتما فرآوری های لازم از جمله ضد آب کردن انجام شود و پس از آن نیز در تمیز کردن و مراقبت از آن کوشا باشیم. در غیر اینصورت به راحتی آسیب دیده و زیبایی خود را از دست می دهد.

در جای جای ایران معادن مهمی از مرمر وجود دارد که از شاخصهای آن می توان به مرمر صورتی نقده، سبز شاهین دژ، سبز آب باریک آذرشهر، سبز عباس آباد جلفا ، سبز توران پشت یزد و سبز بورق یزد. جوشقان اصفهان،  مرمر خلج خراسان،  پرتقالی کاشمر، مرمراسفند کرمان، و تنگویه (تلنگویه)سیرجان، ده رستم بم و معادن مرمر محلات و استان فارس را نام برد.

استان اصفهان

این استان دارای مهمترین معادن سنگ ایران است و دارای  معدن سنگ مرمر ومرمریت می‌باشد که در بین استانهای کشور بالاترین تعداد معدن از این نوع سنگ را دارا می‌باشد. از جمله مزیت‌‎های سرمایه گذاری در صنعت سنگ اصفهان می‌توان به دسترسی مناسب این استان به دیگر استان‌های کشور و همچنین مدیران با تجربه آن نام برد.

استان آذربایجان شرقی

این استان سالانه بیش از ۴۰۰۰ تن از انواع سنگ‌های ساختمانی را تولید می کند و سنگ‌های معادن آن دارای تنوع و کیفیت بالایی می‌باشند .در این استان حدود ۴۴۰  معدن که دارای پروانه بهره برداری می‌باشند مشاهده می‌شود و تقریبا یک دوم از این تعداد مربوط به معادن سنگ ساختمانی می‌باشد. سنگ مرمر، مرمریت از جمله سنگ‌های استخراج شده از این استان می‌باشند.که یکی از بزرگترین معادن مرمر ومرمریت ایران می باشد

آذرشهر مهم‌ترین و معروف‌ترین شهر استان آذربایجان شرقی در صنعت سنگ ساختمانی است که با دارا بودن تراورتن‌های سرخ رنگ در جهان دارای شهرت می‌باشد. شهرستان آذرشهر دارای ۴۰ معدن فعال می‌باشد و از این نظر یکی ازمراکز مهم تولید سنگ در کشور به شمار می‌آید.

استان لرستان

این استان حدود یک چهارم از منابع سنگ ساختمانی کشور را دارا می‌باشد لذا جزو استان‌های مهم در صنایع سنگ ایران به شمار می‌رود.که یکی از بزرگترین معادن مرمر ومرمریت ایران می باشد. معادن سنگ‌های مرمریت و چینی این استان  حدود ۷۰ عدد می‌باشند و از این نظر دارای بیشترین تعداد معدن در میان استان‌های کشور می باشد.

استان فارس

حدود ۱۵ درصد از سنگ‌های استخراج شده در استان فارس شامل سنگ‌های چینی و مرمریت می‌باشد.که یکی از بزرگترین معادن مرمر ومرمریت ایران می باشد. ۳۹۸ سنگبری فعال در استان فارس وجود دارد که به طور کلی حدود ۱۰ درصد از سنگبری‌های کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد همچنین این استان به دلیل کیفیت سنگی که ارائه می‌دهد حدود ۳۰ درصد از صادرات سنگ ساختمانی کل کشور را از آن خود کرده است.

استان یزد

سنگ‌های معادن این استان دارای تنوع بسیار زیادی می‌باشند و بیشتر معادن آنها مربوط به معادن  مرمریت و چینی است. سالانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سنگ  از معادن ایران استخراج می‌شود که استان یزد چیزی در حدود یک سوم این تولیدات را را در در زمینه استخراج سنگ‌های ساختمانی به خود اختصاص می‌دهد .

استان مرکزی

این استان  بیشترین تعداد معادن سنگ ساختمانی فعال به خودش اختصاص داده است و در حال حاضربخش مورد توجهی از سنگ مرمریت ومرمر مورد نیاز کشور را استان مرکزی تامین می‌کند و جزء مهمترین معادن سنگ ایران به شمار می‌رود .مانند : دلیجان  که یکی از بزرگترین معادن مرمر ومرمریت ایران می باشد.

 

مشهورترین انواع سنگ مرمر جهان

  • سنگ مرمر کالاکاتا

سنگ مرمر کالاکاتا به دلیل کمیاب بودن، لوکس ترین نوع سنگ مرمر محسوب می شود. سنگ کالاکاتا به دلیل شباهت های بسیار زیاد رنگ و رگه اغلب با سنگ مرمر کاررا اشتباه گرفته می شود. با این حال، برخی اختلافات مشخص این دو سنگ مرمر را از یکدیگر متمایز می کند. به عنوان مثال، سنگ مرمر کالاکاتا دارای رگه هایی ضخیم و کلفت است و سفید و روشن است. از طرف دیگر ، کارارا سفید است و رگه های خاکستری پیچیده ای دارد. سنگ مرمر کالاکاتا به دلیل غیر معمول بودن آن در بالای سلسله مراتب سنگ مرمر قرار می گیرد. به صورت کاشی، سنگفرش و اسلب یافت می شود. کاشی های کالاتا به راحتی می توانند با هر ترکیب رنگی جفت شوند. ؛ کسانی که قصد تهیه این سنگ بسیار گران قیمت را دارند، بیشتر ترجیح می دهند هنگام نوسازی تزئینات از رویکرد مینیمالیستی معاصر پیروی کنند. کالاکاتا همچنین با رنگ طلای زیبایی موجود است که وقتی با پرسلان سفید یا سنگ مرمر نئو مارکینای سیاه همراه شود بسیار جذاب به نظر می رسد. سنگ مرمر کالاکاتا برای کسانی است که قلباً به تجمل علاقه دارند و فضای زندگی را با تزئین شیک دوست دارند.

  • سنگ مرمر طلایی کالاکاتا

سنگ مرمر طلایی کالاکاتا مظهر عظمت و شکوه است. این سنگ مرمر خیره کننده از نظر بصری برای کسانی که ذائقه اشرافی دارند بسیار مناسب است. رگ طلایی این سنگ مرمر چشمگیر است و فضایی قدیمی را به منطقه نصب آنها اضافه می کند. این سنگ مرمر از لحاظ ظاهری بی عیب و نقص است و می توان آن را با یک سنگ مرمر سیاه برای یک نتیجه شیک ست کرد.

  • سنگ مرمرکالاکاتا میشل آنجلو (Calacatta Michelangelo)

سنگ مرمر Calacatta Michelangelo برای آن دسته از صاحبان خانه ایده آل است که می خواهند جلوه ای لطیف از خانه را در خانه خود اضافه کنند. این سنگ مرمر دارای رگه های ظریف خاکستری با سازگارترین زمینه سفید است. این سنگ می تواند در هر طرح مینیمالیستی شگفت انگیز به نظر برسد. این نوع مرمر دارای شور و نشاط بیشتری است به همین دلیل برای انواع طراحی های ساده و در عین حال ظریف توصیه می شود.

  • سنگ مرمر امپرادور

سنگ مرمر امپرادور نوعی سنگ مرمر اسپانیایی است که در رنگ های قهوه ای روشن و تیره یافت می شود. سایه های قهوه ای با الگوهای رگه ای نامنظم سفید و درخشان و خاکستری همراه است. سایه های تیره قهوه ای در این سنگ مرمر کاملاً با اتاق هایی با مبلمان و لوازم طلایی یا برنجی مطابقت دارد.

  • سنگ مرمر کرما مارفیل

Crema Marfil  یکی دیگر از انواع مرمر اسپانیایی معروف است که به دلیل تنوع مختلف بژ با الگوهای نامنظم و شدت رگبرگ متفاوت است. این ماده معمولاً در ترکیب با سنگ مرمر تیره رنگ یا سایر سنگهای طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد تا شدت آنها را با رنگ روشن و زمینه یکنواخت خود فرو نشاند. این سنگ برای کف پوش، روکش دیوار و در محصولات موزاییک مرمر استفاده می شود.

  • سنگ مرمر کاررا

سنگ مرمر کاررا رایج ترین نوع سنگ مرمر است، به همین دلیل ارزان ترین سنگ مرمر نیز در این لیست است. این سنگ یک زمینه سفید مایل به خاکستری با رگه های خاکستری ریز دارد. الگوی رگه بندی از نظر ظاهری به طور کلی خطی و نرم است. اکثر صاحبان خانه از سنگ مرمر کاررا استفاده می کنند چون مقرون به صرفه است و ظاهر سفید آن می تواند فضای زندگی را زنده تر نشان دهد.

  • سنگ مرمر سیاه لوادیا

سنگ مرمر Levadia Black یک سنگ مرمر یونانی به رنگ سیاه با رگه های ریز سفید مایل به خاکستری در الگوی دودی است. این سنگ همچنین به سنگ مرمر سیاه تیتانیوم معروف است و معمولاً برای تزئین میزهای پیشخوان استفاده می شود.

  • سنگ مرمر نرو مارکینا

نرو مارکینا (Nero Marquina) یک سنگ مرمر خیره کننده اسپانیایی در رنگ سیاه است. این سنگ دارای رگه سفید چشمگیر است که جذابیت را به ظاهر آن می بخشد. این سنگ مرمر مورد علاقه هر کسی است که طرح های طراحی معاصر را دوست دارد و در حمام و کفپوش به طور کلی و به عنوان پس زمینه عکس شگفت انگیز به نظر می رسد.

  • سنگ مرمر ایتالیا

سنگ مرمر ایتالیا برای افرادی است که ترجیح می دهند بهترین چیزهای زندگی را داشته باشند. نکته ای که بسیاری از مردم را متحیر می کند تفاوت قیمت بین سنگ مرمر ایتالیا و سنگ مرمر از کشورهای دیگر است. بیشتر مردم در این زمینه فکر می کنند: “خوب ، این هم مرمر است، درست است؟” و همه سنگهای مرمر دنیا از کربنات کلسیم تشکیل شده اند. تصور عمومی این است که سنگ مرمر ایتالیا صرفاً به دلیل داشتن برندی معتبر گرانتر است.واقعیت این است که سنگ مرمر ایتالیا گران نیست فقط به دلیل اینکه یک برند لوکس است. این یک کالای لوکس به دلیل کیفیت عالی است. بیایید بررسی کنیم که چه چیزی هزینه های سنگ مرمر را افزایش می دهد و چرا به طور خاص قیمت های سنگ مرمر کاررا از سنگ مرمر معمولی بالاتر است.

سنگ مرمر یک سنگ طبیعی است

مهمترین نکته ای که در مورد سنگ مرمر باید درک کرد این است که سنگ مرمر تولید یا ساخته نشده است. سنگ مرمر یک سنگ طبیعی است. این یک شکل متبلور از کربنات کلسیم است. سنگ مرمر را نمی توان در کارخانه ساخت. این سنگ به طور طبیعی در پوسته زمین ما یافت می شود، هنگامی که مقدار زیادی فشار و گرما بر روی سنگ آهک یا کربنات کلسیم تأثیر می گذارد، تشکیل می شود.به همین دلیل سنگ مرمر اغلب در نزدیکی صفحات تکتونیکی یافت می شود. وقتی صفحات تکتونیکی جابجا می شوند، فشار غیرقابل تصوری را به هر سنگ آهک یا کربنات کلسیم پوسته وارد می کنند، که به نوبه خود سنگ مرمر را تشکیل می دهد.

 

جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروشگاه سنگ نی ریز ارائه دهنده سنگ های نما و ساختمان؛ از تولید در کارخانه ها و سنگبری های شهرستان نی ریز تا عرضه مستقیم به مصرف کنندگان عزیز با بهترین کیفیت و کمترین قیمت، جهت اطلاع از قیمت تماس بگیرید.

فروشگاه سنگ نی ریز ( نی استون )

neystone.com

09120248463

07153838248

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *